
- Hírek
- Események
- Hivatal
- Önkormányzat
- Intézmények
- Községünk
- Közérdekű
- Dokumentumtár
- Pályázatok
- Választás
Válassza az Oldal lehetőséget
A települési önkormányzat jegyzőjének engedélye szükséges az 500 m3/év mennyiséget meg nem haladó, kizárólag háztartási szennyvíz tisztítását (CE megfelelőségi jelöléssel rendelkező szennyvízkezelő berendezések kivételével) és a tisztított szennyvíz elszikkasztását szolgáló vízilétesítmény létesítéséhez, üzemeltetéséhez, fennmaradásához és megszüntetéséhez.
Amennyiben a feltételek közül bármelyik hiányzik, a területileg illetékes vízügyi hatóság, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság (1149 Budapest, Mogyoródi út 43.) folytatja le az engedélyezési eljárást.
A szennyvíz elszikkasztását szolgáló létesítmény akkor engedélyezhető, ha
• az ingatlan mentén a szennyvízelvezető törzshálózat még nem épült ki, vagy az ingatlannak a megvalósított közműbe történő bekötése – a megvalósítás műszaki költségeihez képest – aránytalanul nagy költséggel jár, továbbá
• a szikkasztásra a talaj alkalmas, a talajvízháztartást kedvezőtlenül nem befolyásolja a talajt, a talajvizet, egyéb felszín alatti vizet vagy más befogadót károsan nem szennyez, és elszennyeződéssel nem veszélyeztet, valamint
• a szennyvíz elhelyezése vízgazdálkodási, közegészségügyi, környezetvédelmi vagy egyéb érdeket nem sért, és megfelel az építmények kialakítására és elhelyezésére vonatkozó jogszabályoknak.
Egyedi szennyvíztisztító berendezések egyedi telepítése esetében, ha a kibocsátás nem haladja meg az 500 m3/év mennyiséget, a tulajdonos köteles a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó műszaki szabályokról szóló miniszteri rendeletben az egyedi szennyvízkezelő létesítmény által kibocsátott tisztított szennyvízre meghatározott határértékek tekintetében mintavételt és analitikai vizsgálatot végezni a létesítési engedélyezési eljárás alkalmával, majd ezt követően háromévente. A jegyző a helyben fennálló kockázatok figyelembevételével további mintavételt és analitikai vizsgálatokat írhat elő. A tulajdonos köteles a vizsgálat eredményeit a jegyző részére a kézhezvételtől számított 15 napon belül átadni.
A kérelmet magánszemély és gazdálkodó szervezet egyaránt kezdeményezheti.
Az engedélyezési eljárás iránti kérelem magánszemély által benyújtható elektronikus úton ePapír-on, postai levél útján, illetve személyesen ügyfélfogadási időben, a Hivatalban.
Gazdálkodó szervezet kizárólag elektronikus úton (ePapír) kezdeményezheti az eljárást.
Csatolandó dokumentumok:
• tulajdonjogot igazoló okirat / adás-vételi szerződés, vagy Földhivatali tulajdonlap,
• ha a kérelmező nem tulajdonos, akkor az ingatlanhasználattal járó jogokat és kötelezettségeket tartalmazó megállapodás,
• 1 pld. műszaki tervdokumentáció, amely tartalmazza:
– a telepítési helyszínrajzot,
– a szennyvíztisztítási technológia leírását,
– a telepítendő berendezés leírását, műszaki paramétereit,
– a tervezett energiaellátást,
– a keletkező hulladékok kezelését és a vonatkozó környezetvédelmi szempontokat, előírásokat,
– a tervezői nyilatkozatot, valamint a megfelelőségi nyilatkozatot (tanúsítvány),
– műszaki dokumentáció elkészítésére jogosult nyilatkozata a megbízásáról és a jogosultságáról.
Hivatali Kapu: VEROCEPH
KRID szám PH: 103177328
A kérelem díj, illeték és költségmentes.
Az ügyintézési határidő a kérelem megérkezését követő napon kezdődik. Az ügyintézési határidő az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény alapján sommás eljárásban 8 nap, teljes eljárásban 60 nap.
Személyesen, postai, illetve elektronikus úton.
Nap | Délelőtt | Délután |
---|---|---|
Hétfő | 8:00-12:00 | 13:00-17:15 |
Szerda | 8:00-12:00 | 13:00-15:45 |
Péntek | 8:00-11:45 | - |
Ügyintéző | Telefon | |
---|---|---|
Salamonné Papp Ildikó | +36 27 585 003 | muszak@veroce.hu |
• Az elektronikus ügyintézését az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló, többször módosított 2023. évi CIII törvény a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályozza.
• Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény.
• A vízjogi engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentáció tartalmáról szóló 41/2017.(XII.29.) BM rendelet.
• a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény
• a vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló 72/1996. (V.22.) Korm. rendelet
• a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és
létesítményekre vonatkozó általános szabályokról szóló 147/2010. (IV.29.) Korm. rendelet
• a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és
létesítményekre vonatkozó műszaki szabályokról szóló 30/2008. (XII.31.) KvVM rendelet
• a felszíni vizek minősége védelmének szabályairól szóló 220/204. (VII.21.) Korm. rendelet
• az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII.29.) Korm. rendelet