
- Hírek
- Események
- Hivatal
- Önkormányzat
- Intézmények
- Községünk
- Közérdekű
- Dokumentumtár
- Pályázatok
- Választás
Válassza az Oldal lehetőséget
Az eljárás akkor indul, amikor a jegyző a halottvizsgálati bizonyítvány alapján, ennek hiányában a holtnak nyilvánító vagy a halál tényét megállapító végzés alapján, vagy olyan személynek a bejelentése alapján, akinek a hagyatéki eljárás megindításához jogi érdeke fűződik, az örökhagyó haláláról értesül. A hagyatéki eljárás a közjegyzőnél fejeződik be, ahol a közjegyző átadja a vagyont az örökösöknek.
Illetékességi terület: az elhunyt utolsó állandó belföldi lakóhelye (ennek hiányában tartózkodási helye).
Póthagyatéki eljárás kérelemre indul, melyet az ügyfélnek kell írásban előterjesztenie a hagyaték tárgyának, valamint az öröklésben érdekeltek személyes adatainak megjelölésével.
Bármely hozzátartozó vagy örökségben érdekelt jogosult.
Hagyatéki ügyekben a kérelem személyesen, illetve e-Papír (https://epapir.gov.hu/) felületen, illetve az E-önkormányzat portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas) is benyújtható.
A hagyatéki eljárás jegyzői szakasza díj-és illetékmentes.
Az ügyintézési határidő a dokumentum/kérelem/ megérkezését követő napon kezdődik. Ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, az ügyintézési határidő 30 nap.
A jegyző levélben tájékoztatja a feleket az eljárás során az általa beszerzett adatokról, a hagyaték tárgyához tartozó ismerté vált vagyontárgyakról, a biztosítási intézkedések kérelmezésének lehetőségéről, valamint az irat betekintési jogukról, az eljárás menetéről, jogaikról, kötelezettségeikről és az ingatlan/ok adó és értékbizonyítványban megállapított értékéről.
Nap | Délelőtt | Délután |
---|---|---|
Hétfő | 8:00-12:00 | 13:00-17:15 |
Szerda | 8:00-12:00 | 13:00-15:45 |
Péntek | 8:00-11:45 | - |
Ügyintéző | Telefon | |
---|---|---|
Szabóné Hénap Júlianna | +36 27 585 008 | anyakonyv1@veroce.hu |