
- Hírek
- Események
- Hivatal
- Önkormányzat
- Intézmények
- Községünk
- Közérdekű
- Dokumentumtár
- Pályázatok
- Választás
Válassza az Oldal lehetőséget
Halálesetet kizárólag az orvos által kiállított, orvosi pecséttel ellátott halottvizsgálati bizonyítvánnyal lehet bejelenteni, amennyiben a haláleset Verőce közigazgatási területén történt. A bemutatott iratok alapján a haláleset adatairól jegyzőkönyv készül és halotti anyakönyvi kivonat kerül kiállításra.
A haláleset anyakönyvezését a hozzátartozó, vagy a hozzátartozótól meghatalmazással rendelkező temetkezési vállalat, vállalkozó kezdeményezheti.
Benyújtandó, bemutatandó dokumentumok:
Külföldi állampolgár halálesete
Az elhalt külföldi állampolgár személyazonosítására és állampolgárságának igazolására szolgáló érvényes személyazonosító igazolvány, útlevél, magyar hatóság által kiállított okmányok (regisztrációs igazolás, állandó tartózkodási kártya, tartózkodási engedély) és lakcímet igazoló hatósági igazolvány. Az elhalt születési anyakönyvi kivonata és családi állapot igazolására szolgáló okiratok hiteles magyar nyelvű fordítása. Ha az elhalt családi állapota házas: házassági anyakönyvi kivonat.
Ha az elhalt családi állapota özvegy: az elhalt házastárs halotti anyakönyvi kivonata.
Ha az elhalt családi állapota elvált: jogerős bírósági határozat.
Nőtlen, vagy hajadon családi állapotot igazoló okirat.
Figyelem! Az anyakönyvi eljárásokban csak az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda által készített fordítás fogadható el.
Diplomáciai felülhitelesítés: Nemzetközi szerződés eltérő rendelkezése hiányában – az alábbi kivételekkel – a külföldön kiállított okirat csak akkor fogadható el, ha azt a kiállítás helyeszerinti államban működő magyar külképviselet diplomáciai felülhitelesítéssel látta el.
Kivételek a diplomáciai felülhitelesítés alól:
A külföldi állam Magyarországon működő külképviselete által kiállított anyakönyvi kivonat diplomáciai felhitelesítés nélkül is elfogadható.
Az eljárás illetékmentes.
A bejelentés napja.
A halotti anyakönyvi kivonat és az elhalt érvénytelenített okmányai a bejelentő részére az anyakönyvezés befejezésekor kerülnek átadásra, vagy postai úton kerülnek megküldésre a bejelentésen megadott temetésre kötelezett személy (Bejelentő vagy hozzátartozó) levelezési címére.
Nap | Délelőtt | Délután |
---|---|---|
Hétfő | 8:00-12:00 | 13:00-17:15 |
Szerda | 8:00-12:00 | 13:00-15:45 |
Péntek | 8:00-11:45 | - |
Ügyintéző | Telefon | |
---|---|---|
Szabóné Hénap Julianna | +36 27 585 008 | anyakonyv1@veroce.hu |
A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII.tv.